Останнім часом все більше ОСББ звертається до Фонду енергоефективності з проханням допомогти з врегулюванням деяких питань щодо неправомірних дій з боку тепломереж.
Тому Фонд енергоефективності звернувся до Міністерства розвитку громад та територій України з проханням врегулювати це питання та заборонити енергопостачальним організаціям, операторам розподільних систем, теплотранспортуючим організаціям вживати будь-яких заходів, що перешкоджають здійсненню термомодернізації та інших заходів з енергоефективності, в тому числі створення штучних перешкод суб’єктам господарювання, зловживання монопольним становищем та недобросовісної конкуренції через безпідставні вимоги.
Під час термомодернізації будинків одним з перших кроків є модернізація індивідуального теплового пункту (ІТП) та внутрішньобудинкової системи опалення, в тому числі, встановлення вузла комерційного обліку теплової енергії (за його відсутності).
Проектування та виконання таких робіт в деяких випадках ускладнюється необґрунтованими вимогами отримання технічних умов від теплопостачальних організацій, що призводить до додаткових перешкод, а іноді, і унеможливлює їх виконання.
Так, наприклад, одному з учасників програми «Енергодім» теплопостачальна компанія поставила вимогу отримати «Технічні умови», а саме – надати Проект ІТП та погодити його з постачальником тепла. В іншому випадку ОСББ пообіцяли створити перешкоди для здійснення робіт (оператор мережі не відкриває засувки).
При цьому, метою співвласників є лише встановлення на вводі теплової мережі сучасного обладнання індивідуального теплового пункту для забезпечення автоматичного погодозалежного регулювання внутрішньобудинкової системи опалення. Зауважимо, що даний житловий будинок наразі має існуюче підключення до діючої теплової мережі, а його теплове навантаження після термомодернізації зменшиться.
Таким чином, теплопостачальне підприємство створило штучну неправомірну перешкоду для термомодернізації.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Таке оснащення та відповідна проектна документація не потребують додаткової видачі технічних умов, або будь-який інших вимог до встановлення вузла комерційного обліку. Також законодавством не передбачено погодження з державними органами влади, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими особами, операторами зовнішніх інженерних мереж, виконавцями комунальних послуг.
Мінрегіон надав повне роз’яснення щодо цих питань та зазначив, що у випадку, коли будівля (багатоквартирний будинок) уже приєднана до мереж теплопостачання, то відсутні правові підстави для видачі технічних умов на технічне переоснащення, реконструкцію чи капітальний ремонт ІТП або внутрішньобудинкової системи теплопостачання в цілому, а прийняття вузла комерційного обліку на абонентський облік повинне здійснюватися безвідносно до того, чи проводилося технічне переоснащення, реконструкція або капітальний ремонт ІТП чи внутрішньобудинкової системи теплопостачання в цілому.
Детальне роз’яснення від Міністерства розвитку громад та територій України
Шановні учасники програми “ЕНЕРГОДІМ”! Якщо ви зіткнулися з фактом неправомірних вимог від монополістів чи інших учасників процесу модернізації, повідомте про такий факт на офіційну пошту Фонду енергоефективності: info@eefund.org.ua