Програма підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» державної установи «Фонд енергоефективності» дозволяє учасникам отримати часткове відшкодування вартості, зокрема, таких заходів:
- Встановлення вузла комерційного обліку теплової енергії (тепловий лічильник);
- Встановлення або модернізація індивідуального теплового пункту (ІТП);
Мета цих заходів – дозволити співвласникам багатоквартирного будинку, по-перше, платити за реально спожите в будинку тепло, а по-друге – самостійно визначати обсяг тепла, що подається в будинок.
ПРОБЛЕМА З’являються випадки, коли після встановлення ІТП чи теплового лічильника підприємства з теплопостачання відмовляються брати на абонентський облік вузол комерційного обліку теплової енергії або й подавати тепло у мережі будинку. Таким чином штучно затримується реалізація проекту з модернізації будинку, а мешканці несуть зайві фінансові витрати.
ВАЖЛИВО: Якщо встановлення ІТП та приладу обліку теплоенергії відбулося із дотриманням норм чинного законодавства, то відмова є неправомірною і може бути оскаржена.
Про те, як діяти у подібних ситуаціях, читайте в статті.
Що потрібно для встановлення вузла комерційного обліку?
Питання оснащення будівель вузлами комерційного обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання регулюються Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».
Порядок оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку, затверджений наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 09.08.2018 № 206.
Хто повинен проводити роботи зі встановлення теплового лічильника?
Вузол комерційного обліку може встановлювати як оператор зовнішніх інженерних мереж (підприємство теплопостачання), так і самі співвласники багатоквартирного будинку (ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»).
Оснащення будівель вузлами комерційного обліку і обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил.(Ст. 3, ч. 1 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»).
ВАЖЛИВО! Обладнання та відповідна проектна документація не потребують видачі технічних умов і погодження з операторами зовнішніх інженерних мереж, виконавцями комунальних послуг, органами місцевого самоврядування, державними органами.
За зверненням власника (співвласників будинку) оператор зовнішніх інженерних мереж безкоштовно надає інформацію, необхідну для оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем (наказ Мінрегіону від 09.08.2018 № 206).
Приклад відповідного звернення Ви можете знайти ТУТ.
Таким чином, щоб встановити тепловий лічильник потрібен відповідний проект, складений інженером-проектувальником згідно з вимогами державних будівельних норм і правил. Однак, при цьому не потрібно отримувати технічні умови, дозволи чи погодження, але можна безкоштовно отримати від підприємства теплопостачання певну інформацію, яка знадобиться проектувальнику.
Яка послідовність дій після встановлення лічильника тепла?
Роботи зі встановлення лічильника – звернення до оператора мереж – огляд – опломбування – акт.
- Звернення до оператора зовнішніх теплових мереж (підприємство теплопостачання)
Після встановлення теплового лічильника необхідно звернутися до оператора тепломережі із заявою про взяття його на абонентський облік (відповідно до Порядку прийняття приладу обліку на абонентський облік, наказ Міністерства розвитку громад та територій від 12.10.2018 № 270).
- Для цього необхідно скласти заяву в довільній формі та подати її оператору.
Приклад заяви до підприємства-теплопостачальника
Разом із заявою слід подати такі документи:
- копію проектної документації на встановлення вузла обліку,
- копію декларації про відповідність засобу вимірювальної техніки,
- копію супровідної документації до засобу вимірювальної техніки, що входить до складу вузла обліку,
- копію акта приймання-передавання робіт із встановлення вузла комерційного обліку.
Підприємство теплопостачання повинне взяти вузол комерційного обліку на абонентський облік протягом 14 календарних днів з дня отримання такого звернення.
- Для цього представник оператора проводить огляд лічильника й його опломбува